kl. 7 wychowanie fizyczne

Dodano: 08.06.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,11”: 8 czerwca do  10 czerwca 

Witam was serdecznie.

Jest to nasz jedenasty tydzień pracy. W tygodniu tym nie ma już potrzeby wysyłania karty pracy z jedenastego tygodnia.

Proszę osoby, które mają braki w zadaniach o ich uzupełnienie. Oceny zaproponowane uczniowi opierają się na ocenie na pierwsze półrocze nauki oraz za jego pracę ( oddawanie wypełnionych kart pracy) w drugim półroczu. Pod uwagę  jest brane jego zaangażowanie w pierwszym półroczu nauki oraz jego zaangażowanie w proces nauczania zdalnego. 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

 

ZADANIE GŁÓWNE : 

Mam dla was zabawy łamigłówkowe, testy wiedzy oraz ćwiczenia fizyczne do wylosowania. Przyjemnej zabawy:

  1. Znajdź wszystkie sporty wypisane po prawej. By zaznaczyć przeciągnij naciśnięty przycisk myszy i przeciągnij do końca wyrazu.

 

2. Dopasuj odpowiednie karty do siebie, by stworzyć pary. Podpowiedzi poszukaj w internecie.

3. Uzupełnij test wiedzy.

5. Dopasuj do siebie odpowiednie karty.

6. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia. Po wykonaniu ćwiczenia zakręć raz jeszcze i wykonaj przypisane ćwiczenie. Powtórzy tyle razy zadanie, by wykonać wszystkie ćwiczenia z koła.

 

7. Przypasuj pozycje gimnastyczne do właściwych nazw.

 

8. Poszukaj wyrazów. By zaznaczyć wyraz naciśnij na którąś z liter znajdujących się w znalezionym wyrazie.

 

9. Odwróć kartę i wykonaj ćwiczenie, które widnieje na przodzie karty. Zadanie powtórz do odkrycia wszystkich kart.

 


Dodano: 01.06.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,10”: 1 czerwca do 7 czerwca 

Witam was serdecznie.

Wszystkiego co najlepsze dla was z okazji święta nas wszystkich ,,Dnia Dziecka”

Jest to nasz dziesiąty tydzień, kiedy wysyłamy karty pracy.

Proszę osoby, które mają braki w zadaniach o ich uzupełnienie. Oceny zaproponowane uczniowi opierają się na ocenie na pierwsze półrocze nauki oraz za jego pracę ( oddawanie wypełnionych kart pracy) w drugim półroczu. Pod uwagę  jest brane jego zaangażowanie w pierwszym półroczu nauki oraz jego zaangażowanie w proces nauczania zdalnego. 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 7 czerwca. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

ZADANIE GŁÓWNE 1: 

W tym tygodniu  waszym zadaniem jest wykonanie TESTU ZUCHORY. W prezentacji znajdują się informację dotyczące na czym ten test polega. Każdy z was ocenia swój indywidualny poziom sprawności fizycznej!

Do wykonania macie próby sprawdzające: skoczność, szybkość, siłę ramion, gibkość, wytrzymałość, siła mięśni brzucha.

Wszystkie próby opisane są w prezentacji, a do niektórych zmieściłem objaśnienia. Do siły ramion potrzebujecie drążka. Rozumiem, że większość z was nie posiada w domu takiego sprzętu, jednak mocno wierzę w Waszą kreatywność. Pamiętajcie, aby podczas ćwiczeń dbać o bezpieczeństwo!

Za każde ćwiczenie uzyskujecie punkty (są rozpisane w tabelkach pokazanych na prezentacji).

Na koniec testu proszę o podliczenie punktów i zanotowanie ich na karcie pracy!

Test możecie podzielić na kilka dni lub wykonać go w ciągu jednego dnia.

Pamiętajcie o rozgrzewce przed przystąpieniem do prób. Dobrze jest też mieć osobę, która pomoże wam w zmierzeniu czasu lub wyniku próby.

Poniżej zamieszczam prezentacje z testem. Zapisana jest w dwóch różnych formatach, by każdy mógł ją bezpiecznie otworzyć.

Prezentacja w pliku PDF  Indeks-sprawności-fizycznej-Zuchory Pokaz slajdów Wersa PDF

Prezentacja w pliku PowerPoint  Indeks-sprawności-fizycznej-Zuchory Pokaz slajdów 97-2003

 


 

Dodano: 25.05.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,9”: 25 maja do 31 maja 

Witam was serdecznie.

Jest to nasz dziewiąty tydzień pracy, kiedy wysyłamy karty pracy.

Do Wtorku należy wystawić oceny proponowane. Proszę osoby, które mają braki w zadaniach o ich uzupełnienie. Ocena będzie zaproponowane uczniowi mając wzgląd na jego ocenę na pierwsze półrocze nauki oraz na jego pracę ( oddawanie wypełnionych kart pracy w drugim półroczu). Pod uwagę będzie brane jego zaangażowanie w pierwszym półroczu nauki oraz jego zaangażowanie w proces nauczania zdalnego. 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 31 maja. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

ZADANIE GŁÓWNE 1: trening specyficzny 1

Na ten tydzień są tylko dwa zadania ale dłuższe niże wcześniejsze materiały. Pierwszy materiał trwa 30 minut, drugi jest trochę krótszy ( z powodu problemów technicznych ) i trwa 11 minut.

Zadanie główne 1 polega na treningu wraz z prowadzącym. Trening jest skupiony na ćwiczeniach nad powięzią.

Powięź (łac. fascia) – błona zbudowana z tkanki łącznej włóknistej zbitej, której zadaniem jest zewnętrzna osłona poszczególnych mięśni, grup mięśniowych i całej warstwy. Powięzi utrzymują w jedności całe ciało tworząc sieć otulającą i napinającą poszczególne jego elementy.

Czym jest trening powięzi w organizmie człowieka i jak kluczowe ma znaczenie dla dobrej kondycji naszych mięśni, możecie poczytać w internecie. Krótką informację zamieściłem również poniżej:

Trening powięziowy to nie tylko masaż powięzi, ale i całe odrębne jednostki treningowe skoncentrowane na odnawianiu tkanki łącznej i poprawianiu funkcjonowania całego układu ruchu, poprawie sprawności, elastyczności, a przede wszystkie zapobieganie kontuzjom.

 

ZADANIE GŁÓWNE 2: trening specyficzny 2

Drugie zadanie polega na mobilizacji mięśniowej. Bardzo fajny i bardzo skuteczny sposób na przegotowanie swojego organizmu do podjęcia aktywności fizycznej. Tak jak na początku naszych lekcji pokazałem wam bardzo ogólną ale i skuteczną do wielu rodzajów rekreacji rozgrzewkę, tak i te ćwiczenia przedstawione na filmie, są dobrym początkiem do treningów, czy aktywności.

 

 

 


Dodano: 18.05.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,8”: 18 maja do 24 maja 

Witam was serdecznie.

Na wstępie dziękuję wszystkim, którzy wysyłają karty pracy regularnie. 

Pokrótce omówię wyniki ankiety:

Ankietę (nieobowiązkową) wypełniło 47 osób ( Znacznie więcej osób rozwiązało test wiedzy).

Na pytanie: Jak oceniasz swoje zadowolenie związane z przedstawianym zajęciami?  42 osoby odpowiedziały: dobrze (17) i bardzo dobrze (25).

Na pytanie: Jak bardzo uważasz przydatność zajęć dla Ciebie? Aż 68% odpowiedzi mówiła o dużej przydatności zajęć, 17% o wystarczającej przydatności, a blisko 15% o umiarkowanej lub żadnej.

Na pytanie otwarte: Jakie zajęcia wymagające aktywności fizycznej najbardziej lubisz ? Najwięcej odpowiedzi dotyczyło jazdy na rowerze, wysoko były też rolki i piłka nożna.

Na pytanie o organizacje zajęć od strony technicznej? Jedna osoba zaznaczyła negatywną ocenę. Natomiast pozostałe zaznaczyły najwyższe lub wysokie oceny.

Bardzo cenne odpowiedzi na pytanie o dodatkowe opinie na temat technicznej strony prowadzenia zajęć. Dziękuję wiele z nich postaram się wprowadzić.

Z pytania: Które formy aktywności uważasz za najciekawsze? Wynika, że lubicie ćwiczenia modelujące sylwetkę, koordynacyjne i sprawnościowe. Ćwiczenia taneczne lubi jak i nie lubi podobna ilość osób ( jest ona tożsama z podziałem na płeć), więc przypuszczam, że Panowie byli w tej drugiej grupie. Ale to tylko moje przypuszczenie.

Ponad 85% osób uważa, że sposób prowadzenia zajęć, gdzie ćwiczenia można odtworzyć i wykonać o dowolnej porze jest właściwy. Znalazły się osoby, które chciałby się połączyć na żywo na prowadzenie zajęć ( jest to informacja wart uwagi).

Wysoko oceniacie jakość przygotowanych materiałów. Pojawiły się też w niektórych ankietach spostrzeżenia np. o zbyt cichym głosie na jezdnym z filmów ( faktycznie był taki przypadek. Dlatego wówczas postarałem się o dużą ilość napisów wyjaśniających w czasie trwania materiały video). Wszystkie opinie wezmę pod uwagę.

Pamiętajcie na koniec tygodnia wysyłamy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz ósmy.

Zbliżamy się do wystawienia ocen proponowanych. Proszę osoby, które mają braki w zadaniach o ich uzupełnienie.

Na wiele osób wstawienie ,,BZ” podziałało i uzupełnili brakujące karty. Natomiast proszę bardzo zwrócić uwagę na jakość wypełnianych kart. Karty powinny być przygotowane schludnie i przejrzyście. Proszę uzupełniajcie braki, ale proszę też zadbajcie o jakość waszych kart. Wasza dobra praca będzie skutkować solidnością w przyszłości.

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 24 maja. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

ZADANIE GŁÓWNE 1:

Zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha i nie tylko:

ZADANIE GŁÓWNE 2:

Zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha i nie tylko:

ZADANIE Challenge (Mogą być jako główne jak i dodatkowe):

Przygotowałem wam 5 wyzwań typu challenge. Są łatwiejsze i trudniejsze. Paniom polecam zwłaszcza ostatnie. Wiele zrobiłem, by poprawnie je wykonać i zaprezentować, więc to specjalnie dla was.

Spróbujcie każdego z wyzwań. Możecie oczywiście zaznaczyć tylko na kartach wpisując nazwę ich wykonanie. Ale ! Zachęcam do nagrywania i wysyłania mi wykonanych wyzwań. Możecie je wysłać przez mobidziennik, przez email: nauczyciel_sp54@wp.pl (jako załączniki) lub przez wetransfer  www.wetransfer.com

Wysyłajcie przez konto rodzica/opiekuna. Z przesłanych materiałów zrobimy fajny mix challenge.

 

ZADANIE Challenge sprawnościowy Karton i skarpetki:

Do wykonania jest wyzwanie zwane challenge. Bardzo fajne zadanie, do którego potrzeba na kartonu lub jakiegoś pojemnika oraz trzech par zwiniętych skarpet. Na wykonanie zadania mamy 1 minutę. Od ułożonego kartonu odmierzamy 10 ,,tiptopów” długości stopy, wyznaczając w ten sposób miejsce rzutu. Gdy ,,skarpetkową” piłkę rzucamy prawą ręką należy unieść lewą nogę i tak rzucić piłkę, by ona przeleciała pod kolanem trafiając do pudełka. Musimy 3x trafić prawą i 3x trafić lewą ręką. Gdy nie trafimy, zbieramy piłeczki i powtarzamy do skutku. W video jest błąd. Powinno być ,,nazewnictwo”

Powodzenia

 

ZADANIE Challenge – stabilizacja

Do wykonania wyzwanie nazywane challenge. Należy utrzymać pozycję stojąc na jednej nodze ( zachęcam do podjęcia próby na prawą i lewą nogę ). Druga noga powinna spoczywać na wewnętrznej części uda. Pozycję należy utrzymać przez czas 1 minuty. Trudniejsza wersja polega na dodatkowym zamknięciu oczu.

Powodzenia

 

ZADANIE Challenge – skarpety i teczka

Do wykonania wyzwanie nazywane Challenge. Należy podbijać parę zwiniętych skarpet ( ważne, by były to skarpetki, a nie np. piłeczka. Ze względu na nierównomierny kształt) przez czas 1 minuty. Naszą piłeczkę ukształtowaną z pary skarpetek podbijamy za pomocą teczki lub książki ( ważne, by wybrać możliwie taką z twardą oprawą). Piłeczka nie może spaść.

Powodzenia

 

ZADANIE Challenge – Plank, deska, podpór przodem

Do wykonania wyzwanie nazywane challenge. Utrzymanie pozycji w podporze przodem przez czas 1 minuty. Ćwiczenie można wykonać w podporze na dłoniach lub w podporze na przedramionach.

Powodzenia

 

 

I ostanie 🙂 ZADANIE Challenge Stair Shuffle

Do wykonania jest wyzwanie nazywane challenge. W tym przypadku jest to challenge Shuffle Dance. Zadanie wymaga koordynacji, poczucia rytmu, odpowiedniego skoordynowania ruchów. Zapraszam do spróbowania, tego popularnego wyzwania. Muzyka w tym filmie: Utwór Victory Wykonawca Paul Gannon

Powodzenia

 

 


Dodano: 11.05.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,7”: 11 maja do 17 maja 

Witam was serdecznie. Dziękuję bardzo za wysyłane ankiety. Dziękuję również wszystkim tym, którzy wysyłają karty pracy regularnie. Jest was naprawdę bardzo dużo. Po kilku tygodniach już wiem kogo kart pracy mogę się spodziewać w pierwszej kolejności. Na pewno wasza praca, solidność w przygotowaniu do obowiązków i konsekwencja będą waszym atutem w przyszłej drodze rozwoju.

Wyniki ankiety omówię przy kolejnym tygodniu. Gdyż z doświadczenia wiem, że niektóre odpowiedzi będą przychodziły jeszcze w ciągu najbliższego tygodnia pracy.

Pamiętajcie na koniec tygodnia wysyłamy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz siódmy.

Na wiele osób wstawienie ,,BZ” podziałało i uzupełnili brakujące karty. Natomiast proszę bardzo zwrócić uwagę na jakość wypełnianych kart. Karty powinny być przygotowane schludnie i przejrzyście. Proszę uzupełniajcie braki, ale proszę też zadbajcie o jakość waszych kart. Wasza dobra praca będzie skutkować solidnością w przyszłości.

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 17 maja. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

ZADANIE GŁÓWNE:

W najbliższym tygodniu będą do wykonania tabaty o różnym stopniu trudności. Tabaty o nazwach: Tabata łatwa i tabata trudna. Będzie dostępna też: Tabata bardzo trudna, przeznaczona dla chętnych, którzy chcą podjąć wyzwanie.

Z ćwiczeniami tabaty spotkaliście się już na lekcjach wf. Są to zestawy ćwiczeń wykonywanych przez krótki czas z krótkim czasem odpoczynku. Dłuższa przerwa jest między serią (czyli w naszym przypadku po 5 wykonanych ćwiczeniach). Takich serii składających się z poszczególnych ćwiczeń wykonuje się zazwyczaj od 3 do 6 ( w naszym przypadku będziemy wykonywać 3 serie).

Każda z poniższych tabat ma inny układ ćwiczeń i inny czas ich wykonywania oraz odpoczynku.

Waszym zadaniem jest wykonać w najbliższym tygodniu 4x tabatę w dowolnej konfiguracji.

Możecie np. we wtorek wykonać tabatę łatwą, w środę tabatę trudną, w czwartek tabatę łatwą i w piątek znowu tabatę trudną.

Albo jeśli podejmiecie wyzwanie: we wtorek tabatę łatwą, w środę tabatę trudną, a w czwarte i piątek tabatę bardzo trudną.

Konfiguracja tabat z trzech lub dwóch, które są przestawione poniżej jest dowolna i według waszych możliwości. Sami dobieracie jakie chcecie wykonać. Jeśli tylko pierwsza tabata łatwa jest w waszych możliwościach, to wykonajcie ją czterokrotnie w różne dni.

Ważne, by podjąć zadanie i wykonać 4x tabatę w ciągu tygodnia. A kto jaką wybierze, zależy już tylko od jego możliwości i chęci.

W KARTĘ PRACY W POSZCZEGÓLNE DNI W KOLUMNIE ZADANIA GŁÓWNE WPISUJECIE NIE NUMER ZADANIA, A NAZWĘ TABATY, KTÓRĄ WYKONALIŚCIE.

Pamiętaj o wykonaniu rozgrzewki prze przystąpieniem do ćwiczeń. Możesz skorzystać z rozgrzewki już wcześniej pokazanej na materiałach video.

 

 

 


 

Dodano: 04.05.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,6”: 04 maja do 10 maja 

Witam was serdecznie. Dziękuję bardzo za wszystkie wyniki testu Ruffiera, które przesłaliście. Wyniki były różne, jak każdy z nas jest inny. Ważne, by zapamiętać ten prosty test i jeśli tylko macie na to ochotę stosować go. Dostałem informacje, że wiele osób wykonało ten test całym rodzinami. Bardzo mnie to cieszy. 

Pamiętajcie na koniec tygodnia wysyłamy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz szósty.

Ważne!

Za nie przesłanie pracy w za poszczególny tydzień otrzymujecie ,,BZ”, co oznacza brak zadania. Na koniec będzie to brane pod uwagę, przy ocenie końcowej. Dlatego proszę uzupełniajcie braki.

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 10 maja. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

ZADANIE GŁÓWNE 1:

Do wypełnienia Test z zakresu wiedzy technicznej z różnych dyscyplin sportowych, pojęć związanych ze sportem w naszym otoczeni, znanych osobistości świata sportu itp.

Uwaga test możecie wypełnić tylko raz. Na test macie ograniczony czas. Dlatego na pytania odpowiadajcie sprawnie.

Test jest dla sprawdzenia własnej wiedzy. Nie jest on wyznacznikiem do oceny z wychowania fizycznego, a jedynie próbą pokazania stanu aktualnej wiedzy.

Powodzenia

(W celu rozpoczęcia testu naciśnij na poniższy obrazek)

 

ZADANIE GŁÓWNE 2,3,4

Poniżej znajdziecie wiele różnych możliwości wykonania ćwiczeń na ten tydzień.

Waszym zadaniem jest wybrani TRZECH ZADAŃ i wykonanie. Potwierdzenie wykonania przez wpisanie do karty pracy nazwy oraz dnia w którym wykonaliście zadanie. Dodatkowo każde zadanie powinien potwierdzić podpisem rodzic.

1.  Koordynacja i percepcja z p. tenisową

2. Trening motoryczny (różnicowanie ruchów) z elementami wzmacniającymi partie mięśni nóg.

3. Siła biegowa, to kolejny element treningu biegacza, który wzmacnia głównie mięśnie nóg i brzucha. Elementem siły biegowej są skipy, które są genialnym ćwiczeniem poprawiającym naszą koordynację oraz technikę biegu.

4. Kilka prostych ćwiczeń rozgrzewkowych, które są dobrze znane, standardowe. Jednak trzeba je wykonać poruszając się przodem, następnie tyłem.

5. Lekcja baletu dla początkujących w domu

6. Lekcja wf w domu – nie garb się! Ucząc się zdalnie to naturalna przypadłość. Wygodna pozycja przy odrabianiu lekcji, pracy przy biurku, pisaniu, uprawianiu wielu sportów wymaga regularnie wyciągniętych ramion i barków w przód. Poznaj ćwiczenia, które pomogą Ci przeciwdziałać garbieniu się. Zadbaj o swój kręgosłup!

7. Wychowanie fizyczne w domu – Własna drabinka koordynacyjna – Stwórz i ćwicz. WF w domu.

8. Lekcja WF w domu. Ćwiczenia ogólnorozwojowe

9. 30-Minute Cardio Latin Dance Workout

10. Tabata dla Początkujących – 15 MINUTOWY Trening Interwałowy

11. Nauka tańca z Judytą Witkowską

12. Trening piłkarski w domu

13.  Trenuj z Judytą – 10 fajnych ćwiczeń

14.  Ola&Krzysiu – umiejętności techniczne dla wtajemniczonych Piłka siatkowa

 

ZADANIE GŁÓWNE – dodatkowe Ankieta o dotychczas przeprowadzonych zajęciach. 

Proszę was uprzejmie o wypełnienie bardzo krótkiej anonimowej ankiety o zajęciach, które dla was przygotowuje.

Dziękuję

(W celu rozpoczęcia udzielania odpowiedzi naciśnij na poniższy obrazek)

 


Dodano: 27.04.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,5”: 27 kwietnia do 03 maja 

Witam was serdecznie. Dziękuję bardzo za wasze gry sportowo rekreacyjne, które przesłaliście. Macie całą masę fajnych, ciekawych pomysłów.

Pamiętajcie na koniec tygodnia wysyłamy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz piąty. Ważne!

Za nie przesłanie pracy w za poszczególny tydzień otrzymujecie ,,BZ”, co oznacza brak zadania. Na koniec będzie to brane pod uwagę, przy ocenie końcowej. 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 03 maja. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

 

ZADANIE GŁÓWNE składa się z dwóch części:

a) określenia tętna spoczynkowego,

b) wykonania testu Ruffiera.

Zadanie  polega na przeprowadzeniu testu Ruffiera.

Test Ruffiera to bardzo prosty sposób na poznanie reakcji serca na wysiłek fizyczny. Na jego podstawie można dowiedzieć się o tym, w jakiej formie fizycznej znajduje się nasz organizm.

Test Ruffiera-Dicksona (bo tak brzmi pełna nazwa tej próby) jest bardzo prosty, a jego przeprowadzenie zajmuje zaledwie kilka minut. Bez problemu może go wykonać każdy w zaciszu własnych czterech ścian. Wystarczy zaopatrzyć się w stoper, by zmierzyć swoje tętno, a następnie podstawić wyniki do konkretnego wzoru.

Zanim jednak przejdziecie do testu, powinniście dowiedzieć się, w jaki sposób należy przeprowadzić całą próbę.

Ale na początek rozgrzewka:

 

Pomiar tętna spoczynkowego to nic innego jak liczba drgań tętnicy, która wyjdzie podczas minutowego pomiaru – uciskania tętnicy.

Prawidłowe tętno spoczynkowe jest zależne od różnych rzeczy. Wpływ na wynik ma oczywiście styl życia, dieta czy aktywność fizyczna. Jednak liczy się także wiek osoby badanej. Optymalne tętno spoczynkowe prezentuje się następująco:

  • tętno u dzieci do pierwszego miesiąca życia – od 100 do 180 uderzeń na minutę;
  • tętno u dzieci do 1. roku życia – 130 uderzeń na minutę;
  • tętno u dzieci – od 70 do 100 uderzeń na minutę;
  • tętno u osób starszych – około 60 uderzeń na minutę

Pomiar tętna spoczynkowego u osób, które regularnie trenują nieco się różni. U aktywnych fizycznie tętno spoczynkowe może wynosić jedynie około 50 uderzeń na minutę.

Wysokie tętno spoczynkowe

Wysokie tętno spoczynkowe może być objawem tachykardii, czyli zbyt szybkiego bicia serca spowodowanego chorobą lub jednorazowym silnie stresującym wydarzeniem. Pojawia się także u osób otyłych i przewlekle zestresowanych.

Wyjątki. Niskie tętno spoczynkowe ( około 50 i mniej ) 

Niskie tętno spoczynkowe, wynoszące nawet około 50 na minutę, występuje u osób bardzo wysportowanych. Jeżeli jednak masz niskie tętno spoczynkowe, a nie jesteś typem sportowca, to możesz mieć bradykardię. A przy niskim tętnie spoczynkowe możemy spodziewać się omdleń, ciągłego uczucia zmęczenia, zaburzeń widzenia, a nawet utraty przytomności. Konieczna jest w tym wypadku konsultacja kardiologiczna. Bradykardię mogą powodować choroby, takie jak na przykład niedokrwienie serca, niedoczynność tarczycy czy hiperglikemia.

 

a) Wyznaczanie tętna spoczynkowego

Omówienie sposobu wyznaczania tętna spoczynkowego znajdziecie na poniższym materiale video. Wartość określoną zapisujecie, gdyż będzie potrzebna przy wykonaniu testu.

 

b) Test Ruffiera

Cały test jest przedstawiony i omówiony na poniższym materiale video:

 

 

Test polega na wykonaniu 30 przysiadów w ciągu 1 minuty. Przysiad trwa około 2 sekund ugięcie nóg 1 sekunda i wyprost 2 sekunda.

Pomiar tętna trwa 15 sekund i wykonujemy:

–  przed rozpoczęciem testu ( P )

– bezpośrednio po wysiłku ( P1)

– po minucie odpoczynku na siedząco ( P2 )

każdy wynik mnożymy przez 4, a następnie podkładamy do wzoru:

 

IR = [(P + P1 + P2) – 200] / 10

gdzie:

IR – oznacza wskaźnik Ruffiera

P – tętno spoczynkowe

P1 – tętno zmierzone bezpośrednio po wysiłku

P2 – tętno zmierzone po 1 minucie odpoczynku

 

Wyniki możecie porównać z dwoma wskaźnikami:

Pierwszy:

Normy dla testu mieszczą się w skali:

od 0 – 0,1 – wydolność bardzo dobra

0,1 – 5,0 – wydolność dobra

5,1 – 10,00 – wydolność średnia

powyżej 10,00 – wydolność słaba

 

Lub możecie podstawić pod drugi mnie rygorystyczny wykaz: 

0,0 – 4,0: twoje serce jest w optymalnej kondycji i jest dobrze przygotowane do wysiłku fizycznego.

4,0 – 8,0: masz serce wystarczająco przygotowane do podjęcia wysiłku fizycznego.

8,0 – 12,0: powinieneś zrealizować odpowiedni plan, aby odzyskać dobrą formę, umożliwiającą intensywny wysiłek fizyczny.

12,0 – 16,0: zaleca się konsultacje ze specjalistą w celu wykonania szczegółowych badań na wydolność serca. Twoja kondycja jest bardzo słaba.

Ponad 16,0: taki wskaźnik ujawnia zły stan zdrowia i bardzo słabe serce.

Reasumując, jest to na tyle prosty test, że swego czasu wykorzystywano go podczas podstawowych badań u lekarza medycyny sportowej, ponieważ do wyliczenia przysiadów oraz tętna nie trzeba w zasadzie nic poza zegarkiem. Ponadto jest na tyle mało “inwazyjny”, że możemy go wykonywać stosunkowo często i regularnie.

 


Dodano: 20.04.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ ,,4”: 20 kwietnia do 26 kwietnia 

Witam was serdecznie. Dziękuję za przysyłane prace i za wszystkie dodatkowe informacje o waszych aktywnościach. Pamiętajcie na koniec tygodnia wysyłamy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz czwarty. Ważne! To wy decydujecie, kiedy wykonujecie zadania. Dzięki otrzymanym materiałom możecie sami rozplanować sobie czas na wykonanie zadania. A wysyłając raz w tygodniu wypełnioną kartę pracy ( a nie np. 2x w tygodniu) oszczędzacie czas i macie wszystko pod kontrolą. Miłej pracy.

 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 26 kwietnia. Czytajcie opisy do karty pracy i przesyłajcie tabelki zgodnie z opisem. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. A niektórym już i oceny celujące. Zbieramy plusy nadal na kolejne oceny.  Odebrałem kilka filmów z wykonanymi challenge’ami. Gratuluje i czekam na kolejne.

Ten tydzień jest inny, gdyż nie ma typowych zadań. Są za to propozycje gier sportowo- rekreacyjnych i macie tylko 3 zadania. UWAGA! Zadanie trzecie priorytetowe, za którą będzie osobna ocena!

 

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

 

 

ZADANIE GŁÓWNE 1

Zadanie pierwsze polega na…. zagraniu w grę ,, Gra w Statki”. Gra ma identyczne zasady jak ta klasyczna gra w statki, ale różni się tylko jednym elementem. Mianowicie za nie trafienie w statek jest do wykonania zadanie wg literki, która się kryje na danym polu.

TU znajdziecie opis klasycznej gry w statki pod tym linkiem: PRZEPISY GRY W STATKI

Do gry potrzeba dwóch osób. Dlatego zaangażujcie brata, siostrę, mamę,  czy tatę lub innego członka rodziny. Jeśli nie ma takiej możliwości proponuje podjąć wyzwanie i spróbować zagrać on-line! z waszym kolegą, czy koleżanką. Aplikacja zoom, której użyłem w czasie gry idealnie do tego się nadaje. Zobaczcie na materiale video, który zamieszczam jak to wyglądało.

Ja grałem z panią Kasią Sikorą (nauczycielka w-f z naszej szkoły) Zobaczcie, kto wygrał ?, jak wygląda sama gra? i jakie są poszczególne ćwiczenia?. 

Przeczytajcie i zapoznajcie się z kartami poniżej pokazującymi jak wypełnić prawidłowo pola kratek i co oznaczają dane literki ( Jak należy wykonać ćwiczenia, jest pokazane na końcu filmu).

Tak wyglądają wypełnione karty gry po skończonej rywalizacji.

Pod tym linkiem możecie pobrać sobie taką planszę: Gra w statki na lekcje w-f

Możecie też sami narysować sobie plansze.

Obejrzyjcie cały materiał, by sprawdzić, kto wygrał 🙂 i jak wygląda gra.

 

ZADANIE GŁÓWNE 2

Zadanie drugie polega na wybraniu jednej z dwóch gier planszowych i podjęcia próby zagrania w domu. Możecie też zagrać w obie gry i wówczas drugą potraktować jako zdanie dodatkowe.

PIERWSZA GRA TO ,, CHIŃCZYK”

Gra do pobrania poniżej. Do gry potrzeba kostek i pionków. Plansze możecie wydrukować, ale też możecie ją narysować sami.

chińczyk na sportowo

 

DRUGA GRA TO ,, SPORTPOLY” jak monopoly.

Gra do pobrania poniżej. Do pochodzi z zaprzyjaźnionej strony, gdzie możecie przeczytać o jej szczegółach strona www z zasadami

SPORTOPOLY-1

 

ZADANIE GŁÓWNE 3 (priorytetowe)

Zadanie trzecie polega na stworzeniu, opracowaniu własnej gry sportowo-rekreacyjnej. 

Powyżej macie kilka przykładów adaptacji już znanych gier, gdzie dzięki kilu zmianom można je zmienić w ciekawe gry sportowo-rekreacyjne.

Waszym zadaniem jest opracować swoją grę. Może być nagranie video, może być objaśniona na fotografiach, na planszach, rysunkach.

Jest to zadanie wymagające. Proszę potraktować je poważnie. Nie wystarczy tym razem przygotować tylko karty pracy z podpisem wykonania zadania. Należy grę przesłać do mnie na mobidziennik lub adres email: nauczyciel_sp54@wp.pl. Można grę umieścić na jakimś serwisie i wysłać link. Całkowita dowolność.

Czekam na wasze zadania. Z tego zadania otrzymacie osobną ocenę!!!

Poniżej krótki film z gry, którą wymyśliłem za pomocą prostych i dostępnych środków i zagrałem z pewną małą uczestniczką, by pokazać, że zadanie powyższe nie musi być trudne. Należy tylko uruchomić wyobraźnię.

Miłej pracy.

 

 


Dodano: 15.04.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ: 15 kwietnia do 18 kwietnia 

Witam was serdecznie po przerwie świątecznej. Jest to niepełny tydzień pracy, w którym również oddajemy wypełnione i podpisane karty pracy już po raz trzeci. 

UWAGA. JEŚLI MASZ JESZCZE ZALEGŁĄ KARTĘ PRACY. WYŚLIJ JĄ JAK NAJSZYBCIEJ. 

Poniżej znajdziecie tylko 2 zadania. Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do 19 kwietnia. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. A niektórym już i oceny celujące. Zbieramy plusy nadal na kolejne oceny. Cieszy mnie bardzo, że jesteście bardzo aktywni w ciągu tygodnia i macie wiele pomysłów jak spędzić wolny czas na sportowo. Każdą kartę czytam i analizuje jak spędzacie na sportowo czas.

W tym tygodniu możecie również przesłać na swoich kartach pracy zadania dodatkowe, które wykonujecie. Za nie możecie otrzymać dodatkowo maksymalnie 3 plusy. 

 

ZADANIE 1

Zadanie pierwsze polega na wykonaniu ćwiczeń wraz z ćwiczącym odtwarzając plik video. Na końcu materiału video jest zadanie challenge. Spróbujcie nagrać udane wykonanie zadania challenge i przesłać do mnie ( Tylko z konta rodzica. ) Za udane wykonanie można otrzymać dodatkową ocenę celującą. Możecie wysłać też na e-mail: nauczyciel_sp54@wp.pl, ale wówczas należy wysłać również wiadomość przez mobidziennik z rodzica konta, że rodzic wyraża zgodę na publikację na fb lub stronie www szkoły przesłanego materiału. 

 

 

ZADANIE 2

Zadanie drugie polega na wybraniu jednego z czterech materiałów wideo i wykonania w domu. Pamiętajcie o wykonaniu rozgrzewki. Możecie też wykonać, więcej niż jedno z zadanie z poniższych filmów. Materiały poniżej, dzięki uprzejmości koleżanek i kolegów z AWF Katowice.

Naciskając na dany obrazek, przeniesie was na stronę youtube z materiałem video. Zachęcam, by sprawdzić i wypróbować każdy z rodzajów ćwiczeń przedstawionych na video.

 

UWAGA!!!

Cały czas możecie przesyłać również do mnie ( na mobidziennik z konta rodzica ) zdjęcia jak realizujecie ćwiczenia. Z zebranych zdjęć zrobimy pokaz slajdów i zaprezentujemy na stronie www i fb szkoły. Dlatego! :

Zdjęcie może być przesłane tylko i wyłącznie z konta rodzica ( co jest równoczesną zgodą na zamieszczenie zdjęcia na stronie www szkoły i fb szkoły)

Zachęcamy, by na zdjęciach byli również członkowie rodziny, którzy wspólnie  wami ćwiczą.

Będzie super, jeśli będą, to zdjęcia z humorem, pogodne i zachęcające do podejmowania aktywności,

Zdjęcia mogą przedstawiać inną aktywność fizyczną niż zadanie główne  na wf ( np. może być to zadanie dodatkowe).

Na zdjęcia czekam do 19 kwietnia

 


Dodano: 05.04.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ: 6 kwietnia do 14 kwietnia 

Witam was serdecznie w kolejnym pełnym tygodniu zadań, w którym oddajemy wypełnione i podpisane karty pracy.

Poniżej znajdziecie 4 zadania ( 3 praktyczne oraz 1 teoretyczne). Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi max do wtorku 14 kwietnia. 

Za wasze dotychczas wysłane karty pracy ( tabelki) przydzieliłem odpowiednio plusy do ilości wykonanych zadań. Cieszy mnie bardzo, że jesteście bardzo aktywni w ciągu tygodnia i macie wiele pomysłów jak spędzić wolny czas na sportowo. 

 

ZADANIE 1

Zadanie pierwsze polega na wykonaniu ćwiczeń wraz z ćwiczącym odtwarzając plik video.

 

 

ZADANIE 2

Zadanie pierwsze polega na wykonaniu ćwiczeń wraz z ćwiczącym odtwarzając plik video.

 

ZADANIE 3

Zadanie trzecie polega na wybraniu jednego z czterech materiałów wideo i wykonania w domu. Pamiętajcie o wykonaniu rozgrzewki. Możecie też wykonać, więcej niż jedno z zadanie z poniższych filmów. Temat przewodni. Aerobik i taniec ( Panowie. Was również, to dotyczy). Materiały poniżej, dzięki uprzejmości koleżanek z AWF Katowice.

Naciskając na dany obrazek, przeniesie was na stronę youtube z materiałem video.

 

ZADANIE 4 (teoretyczne) 

Z poniższej tematyki wybrać jeden materiał filmowy i obejrzeć.

Miłego oglądania, najlepiej w gonie rodzinnym.

Tematyka koszykarska 

„Kosmiczny mecz” z 1996 roku,

„Magiczne buty” w reżyserii Johna Schultza z 2002 roku,

„Magiczne buty II”, wyreżyserowanej przez Davida Nelsona w 2006 roku,

„Zostać koszykarką” (2002)  w reżyserii Duwayne’a Dunhama,

„Koszykarz Buddy” w reżyserii Charlesa Martina Smitha z 1997 roku,

Tematyka piłki nożnej 

„Ona to on” w reżyserii Andy Fickman z 2006 roku, (polecany dla dziewczyn)

„Alex i ja” z 2018, w reżyserii Erica Champnella, (polecany dla dziewczyn)

„Will” w reżyserii Ellen Perry z 2011 roku,

„Boisko szczęścia”, reż. Holly Goldberg Sloan z 1995 roku,

„Brat”, reż. Marcel Rasquin z 2010 roku,

„Piekielna jedenastka”, reż. Granz Henman z 2010 roku,

Tematyka wyścigów konnych

„Wyścig marzeń” z 2005 roku, reż. John Gatins,

Tematyka tańca

„Obrót życia” z 2015 roku w reżyserii Seana Cisterna,

 

 

ZADANIE – CHALLENGE (dla chętnych np. jako dodatkowe)

Na najbliższy tydzień mam prośbę do wszystkich chętnych o wykonanie zdjęcia, gdy ćwiczycie zadania praktyczne  z wychowania fizycznego.

UWAGA!!!

Z zebranych zdjęć zrobimy pokaz slajdów i zaprezentujemy na stronie www i fb szkoły. Dlatego! :

Zdjęcie może być przesłane tylko i wyłącznie z konta rodzica ( co jest równoczesną zgodą na zamieszczenie zdjęcia na stronie www szkoły i fb szkoły)

Zachęcamy, by na zdjęciach byli również członkowie rodziny, którzy wspólnie  wami ćwiczą.

Będzie super, jeśli będą, to zdjęcia z humorem, pogodne i zachęcające do podejmowania aktywności,

Zdjęcia mogą przedstawiać inną aktywność fizyczną niż zadanie główne  na wf ( np. może być to zadanie dodatkowe).

Na zdjęcia czekam do 14 kwietnia.

Powodzenia,

W razie pytań proszę o kontakt ze mną przez mobidziennik.

 

 

 


Dodano: 30.03.2020r.

ZADANIA NA TYDZIEŃ: 30 marca do 04 kwietnia 

Witam was serdecznie. 

Zaczynamy pełen tydzień zadań, w którym oddajemy wypełnione i podpisane karty pracy.

Poniżej znajdziecie 4 zadania ( 3 praktyczne oraz 1 teoretyczne). Pamiętajcie o KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003, KARTA PRACY W-F w formacie PDF (tabelkę), której kompletny opis, co i jak wypełnić, znajdziecie na dole strony. Proszę o odesłanie tabelki zgodnie z wytycznymi do soboty, max niedzieli 05 kwietnia. 

Tak jak wcześniej pisałem zadania są nastawione na pracę w domu, w pomieszczeniu i ukierunkowane tak, by wzmacniać mięśnie toniczne inaczej zwanymi posturalnymi. Jeśli, któreś ćwiczenia są dla was za ciężkie zróbcie mniejszą ilość lub pomińcie. 

Miłej pracy

ZADANIE 1

Zadanie pierwsze polega na wykonaniu ćwiczeń wraz z ćwiczącym odtwarzając plik video.

 

ZADANIE 2

Zadaniem drugim jest wykonanie abecadła zadań ruchowych. Tutaj macie dowolność jeśli chodzi o ilość powtórzeń każdego ćwiczenia. Nie narzucam. Starajcie się mieścić w granicach 15 – 30 powtórzeń.

A – PAJACYKI

B – BRZUSZKI

C – KOŁYSKA NA BRZUCHU

D – POMPKI

E – PRZYSIADY

F – WYPADY NÓG W TYŁ

G – WYMACH NÓG W PRZÓD PO PRZEKĄTNEJ

H – SKŁONY BOCZNE W STANIU

I – SKRĘTY TUŁOWIA W STANIU

J – SKIP A W MIEJSCU

K – PODSKOKI W MIEJSCU, CO TRZECI PODCIĄGAMY KOLANA PRZY WYSKOKU DO KLATKI PIERSIOWEJ

L – W KLĘKU PODPARTYM NAPRZEMIENNE WYMACHY NÓG

Ł – W PRZYSIADZIE PODPARTYM WYRZUTY NÓG W TYŁ I PRZÓD

M – W PRZYSIADZIE PODPARTYM NAPRZEMIENNE WYRZUTY NÓG W TYŁ

N – SKIP C W MIEJSCU, UDERZENIA PIĘTAMI O POŚLADKI

O –  W SIADZIE ROZKROCZNYM DOTYKAMY GŁOWĄ NA PRZEMIAN LEWEGO I PRAWEGO KOLANA

P – LEŻENIE PRZEWROTNE

R – NOŻYCE W LEŻENIU TYŁEM

S – KLASKANIE POD KOLANAMI W SIADZIE RÓWNOWAŻNYM

T – ROWEREK W LEŻENIU TYŁEM

U – WYPROST RĄK Z LEŻENIA PODPARTEGO. NIE ODRYWAMY BIODER

W – W STANIU PODSKOKI Z OBROTEM 360° W LEWE I PRAWO

Z – W STANIU SKŁONY DO LEWEJ I PRAWEJ NOGI

ZADANIE 3

Zadanie trzecie polega na wybraniu jednego z czterech materiałów wideo i wykonania w domu. Pamiętajcie o wykonaniu rozgrzewki. Materiały poniżej.

ZADANIE 4 (teoretyczne) 

Do wykonania quiz o tematyce sportowej.

Quiz numer 1 

 

ZADANIE – CHALLENGE (dla chętnych np. jako dodatkowe)

Zadanie typu challenge jest zadaniem dodatkowym nie obowiązkowym. Proponuję wam jako zabawę w gronie rodzinnym (bracia, siostry, mama, tata i kto tam jeszcze z wami mieszka). Możecie sprawdzić się, kto z was ma najwięcej samozaparcia. Nie zapomnijcie starszym od siebie dodać trochę ciężaru 🙂 Jeśli wykonacie zadanie możecie wpisać je do karty pracy jako dodatkowe.

Powodzenia i pamiętajcie o wypełnieniu KARTA PRACY.

Jak ją wypełnić ? Wszystko znajdziecie na samym dole strony. Tak samo jak i kiedy wykonywać zadania. 

 

 


Dodano: 25.03.2020r.

ZADANIA WSTĘPNE NA TYDZIEŃ: 25 do 29 marca

(zadanie w tym niepełnym tygodniu nie wymagają wypełniania kart pracy. Potwierdzenie obecności uzyskacie po odebraniu wiadomości na mobidzienniku. Dlatego proszę zawsze odbierać wiadomości.)

PRZECZYTAJ TEKST PONIŻEJ, ZANIM ZACZNIESZ PRACĘ ⇓

Kilka słów o naszej pracy Byście nie obawiali się kart pracy i zadań, które będziecie mieli do wykonywania. Najważniejsze: 

Zadania są stosunkowo łatwe, krótkie i przyjemne. Wszystkie możliwe do wykonania w domu. Trochę ruchu każdego dnia przyda się, by rozruszać stawy. Dlatego zapraszam wszystkich do ćwiczeń, nie tylko zadań ale też innych, których pełno w internecie. 

 

 

ZADANIE 1 oraz ZADANIE 2 

Zaczynamy od poprawnej rozgrzewki. Nastawiona jest na mobilizację przestrzeni międzykręgowych. Dlaczego tak? Zdając sobie sprawę, że będziecie spędzali kilka godzin dziennie przed komputerem, ćwiczenia które wam proponuję poniżej pomogą w rozruszaniu kręgosłupa.

Polecam poniższe ćwiczenia każdego dnia: przed, w trakcie i po siedzeniu przed komputerem. Waszym zadaniem jest wykonanie tych ćwiczeń dwa razy w ciągu tego tygodnia. Natomiast możecie oczywiście wykonywać ćwiczenia częściej.

Od następnego tygodnia ćwiczenia główne będziemy rozpoczynać taką rozgrzewką, więc warto nauczyć się jej na pamięć, lecz zawsze będziecie mogli ją wykonać podglądając załączone wideo.

Miłej pracy. Całość nie zajmie wam więcej niż 18 minut.

 

 

ZADANIE 3 (teoretyczne) 

Do obejrzenia materiał wideo: Tematem będzie Joga. Chyba jedna z bardziej ciekawych opcji, które mogą wam pomóc w rozprężeniu przy nauce. Czym jest Joga, dlaczego? i w jakim celu. Posłuchajcie krótkiej 8 minutowej wypowiedzi.

 


Dodano: 22.03.2020r.

Witam w zakładce poświęconej lekcji wychowania fizycznego w ramach kształcenia na odległość. itam w zakładce poświęconej lekcji wychowania fizycznego w ramach kształcenia na odległość. 

Zgodnie z rozporządzeniem możliwość kształcenia na odległość rozpoczniemy od środy 25 marca. Dotychczas prowadzone lekcje miały na celu utrwalanie materiału już poznanego. 

Jak będziemy pracować w przypadku wychowania fizycznego ? Na pewno wasza wykonana praca będzie zależeć od was samych. Nie chcę was zarzucać pracami teoretycznymi. Pracy ,,pisanej” będziecie mieli wystarczająco dużo z innych przedmiotów.

Dlatego będą to zadania praktyczne oraz zadania do wysłuchania lub obejrzenia jakiegoś ciekawego materiału związanego z wychowaniem zdrowotnym. 

Nie będę wymagał potwierdzania zadań przez robienie zdjęć, zgrywanie wyników z aplikacji, czy przesyłania filmów. 

Wykonanie zadania leży w waszej kwestii, a potwierdzenie jego realizacji będziecie uzyskiwać przez podpis w tabelce zadań waszego rodzica/opiekuna prawnego. 

Wiem, że podejdziecie do kwestii waszego zdrowia poważnie i będziecie chcieli ruszyć trochę wasze ciało. Na pewno będzie to korzystne przy tak długim czasie spędzanym przed monitorami telewizora. 

Konkretne zadania pojawią w środę wraz z opisem i sposobem ich przeprowadzenia oraz warunkami zaliczenia zadań. 

Będziecie mieli możliwość kontaktu z moją osobą każdego dnia. Będziecie mogli zadawać pytania. Ja chętnie udzielę pomocy lub wskazówek.

A tym czasem pamiętajcie o zdrowym odżywianiu, wypoczywaniu od komputera, dobrym śnie i aktywności fizycznej zgodnie z waszymi możliwościami. 

Poniżej w oczekiwaniu na środę propozycja do obejrzenia. Prawidłowa pozycja za biurkiem (anglojęzyczny materiał) oraz ciekawy (tylko 13 minut) materiał o ilości cukru w produktach o wysokiej smakowitości. ⇓

Ze sportowym pozdrowieniem 

Łukasz Błaszczyk 

Nauczyciel wychowania fizycznego

 


Dodano: 23.03.2020r.

Karta pracy (jak wypełniać)

 

Tydzień ……………………………….

Data ……………………………………

Imię …………………………………….

Nazwisko…………………………….

Klasa………………………………….

 

Które zadanie wykonane ↓ Podpis Rodzica/ Opiekuna prawnego potwierdzający wykonanie zadania ↓ Jeśli wykonano zadanie dodatkowe  (wpisać jakie ) ↓ Podpis Rodzica/ Opiekuna prawnego potwierdzający wykonanie zadania ↓
Poniedziałek 
wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Sobota

Tu możesz pobrać kartę pracy do wydrukowania (kartę też możesz stworzyć samodzielnie na kartce a4):  KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003  ,   KARTA PRACY W-F w formacie PDF

Legenda:

– Każdy uczeń będzie miał na dany tydzień do wykonania cztery zadania z wychowania fizycznego. Zadania może on zrealizować dowolnym czasie między poniedziałkiem, a sobotą i w dowolnej godzinie. Zadania na zdobywanie +,,plusów’’ z obowiązkiem wypełniania kart pracy rozpoczną się od 30.03.2020r.

– Uczeń sam decyduje kiedy mu jest najwygodniej wykonać określone zadanie. Wykonanie zadania wpisuje do tabelki, która stanowi kartę pracy (jak w przykładzie na dole strony).

– Każde jedno wykonane zadanie musi być potwierdzone własnoręcznym podpisem rodzica/opiekuna prawnego ucznia. Tylko rodzic weryfikuje, czy zadanie zostało wykonane przez ucznia. M. in. ze względu na przepisy RODO nie wymagamy potwierdzenia wykonania zadania przez nagrywanie filmów, zdjęcia, czy potwierdzenia na aplikacji. W sumieniu rodzica i ucznia jest kwestia potwierdzenia wykonania zadania ale ponieważ rekreacja fizyczna i ruch, to ,,zdrowie” jesteśmy przekonani o sumiennym wykonywaniu zadań.

– Jedna tabelka (jak na przykładzie) jest przeznaczona na jeden tydzień zadań. Uczeń co tydzień wysyła wypełnioną tabelkę.

– Tabelkę należy wydrukować lub stworzyć własnoręcznie (za pomocą ołówka i linijki) na kartce A4. Wypełnioną tabelkę (jak na przykładzie na dole strony) należy przesłać (robiąc zdjęcie JPG. lub skan PDF.) jako załącznik przez mobidziennik do nauczyciela w-f, a w temat wiadomości wpisując kolejno: Klasę, Nazwisko i Imię, Tydzień wykonania zadania (np. 1, 2, 3, itd.). Ostateczny termin przesyłania każdorazowo wypełnionej tabelki mija w sobotę na koniec tygodnia wykonywanych zadań do godzinie 23.59.

UWAGA!!! Tabelki (Karty pracy) wypełniamy od 30 marca 2020r. Do tego czasu nie ma obowiązku wypełniania kart pracy. 

– Kolejność wykonywanych zadań oraz godzina jest dowolna i zależy od możliwości i sposobności ucznia.

– Zadania do wykonania będą pojawiały się zawsze na stronie internetowej www.sp54online.pl w zakładce przedmiotu i danej klasy. Zadania będą dostępne od początku danego tygodnia zadań tzn. w każdy poniedziałek.

Obowiązkiem ucznia jest wykonanie 4 (słownie: czterech) zadań głównych w każdym tygodniu. Wyjątek stanowi pierwszy niepełny tydzień, gdzie nie przyznajemy plusów. Za wykonanie każdego zadania uczeń otrzyma + ,,plusa’’. Jeśli uczeń wykonana jakieś zadanie dodatkowe, to może je wpisać również w tabelkę i wówczas otrzyma dodatkowego + ,,plusa’’. Uczeń za dodatkowe zadania może otrzymać maksymalnie 3 (trzy) + ,,plusy” w danym tygodniu.

Czyli sumując maksymalni w danym tygodniu uczeń może otrzymać 4 ,,plusy’’ za zadania główne i 3 ,,plusy’’ za zadania dodatkowe,  czyli razem 7 +,,plusów’’.

– Za uzbieranie 10 (dwunastu) + ,,plusów’’ Uczeń otrzymuje ocenę 6 (celującą). W przypadku jeśli uczeń nie wykonana, któregoś zadania ( potwierdzeniem wykonania zadania jest podpis rodzica/opiekuna prawnego i przesłanie wypełnionej tabelki przez system mobidziennik w terminie) nie otrzyma on w danym tygodniu + ,,plusa” za zadanie, którego nie wykonał.

– Zadania zazwyczaj będą składać się z ćwiczeń ruchowych. Jedno z zadań może dotyczyć aspektu wychowania zdrowotnego, w którym będzie należało wysłuchać lub obejrzeć materiał dołączony do zadania.

– Uczeń ma możliwość kontaktu z nauczycielem przez system mobidziennik w godzinach od 8.00 do 13.00 od poniedziałku do piątku.

– Dopuszcza się przesłanie zdjęcia z wypełnioną tabelką do jednego dnia po terminie. Lecz tylko po uargumentowaniu przyczyny dla której we właściwym terminie było to niemożliwe.

– Sobota została dodana jako dzień możliwy do wykonania zadania. Ze względu na obowiązki uczniów na innych przedmiotach oraz możliwość współuczestniczenia rodzica w zdaniu dodatkowym (np. spacer lub marszobieg w terenach leśnych). Natomiast tak jak wyżej wspomniano. Uczeń sam wybiera dzień wykonania zadania. W jednym dniu można wykonać, tylko jedno zadanie główne i jedno dodatkowe.

– Zadania główne będą na kilkanaście minut, tak by przygotowanie do zadania i odpoczynek po nich nie zajmowały więcej czasu niż 30 min.

Pamiętajcie. Uczeń wypełnioną kartę pracy wysyła przez mobidziennik do swojego nauczyciela wychowania fizycznego.

 

Przykład poprawnie wypełnionej KARTY PRACY ⇓

Tydzień ……………  1 …………………. (tu wpisujemy numer tygodnia naszych ćwiczeń. Przykładowo pierwszy tydzień to: 1. Kolejny tydzień, będzie miał 2)

Data ……30.03 do 04.04.2020 r.   (tu wpisujemy daty od do które znajdują się w danym tygodniu ćwiczeń)

Imię ……Jan …………………………  ( imię ucznia )

Nazwisko…Kowalski……………. ( nazwisko ucznia )

Klasa……………7 a ………………….. ( klasa ucznia )

Które zadanie wykonane ↓ Podpis Rodzica/ Opiekuna prawnego potwierdzający wykonanie zadania ↓ Jeśli wykonano zadanie dodatkowe  (wpisać jakie ) ↓ Podpis Rodzica/ Opiekuna prawnego potwierdzający wykonanie zadania ↓
Poniedziałek  Ćwiczyłem joge – 45 min W tym miejscu podpis rodz./opiek.
wtorek Zad. 2 (nazwać jakie to było i o której godzinie wykonaliśmy zadanie) W tym miejscu podpis rodz./opiek.
Środa
Czwartek Zad. 4 (nazwać jakie to było i o której godzinie wykonaliśmy zadanie) W tym miejscu podpis rodz./opiek.
Piątek Zad. 3 (nazwać jakie to było i o której godzinie wykonaliśmy zadanie) W tym miejscu podpis rodz./opiek. Poszedłem na spacer z psem – 30 min W tym miejscu podpis rodz./opiek.
Sobota Zad. 1 (nazwać jakie to było i o której godzinie wykonaliśmy zadanie) W tym miejscu podpis rodz./opiek. Wykonałem trening video znaleziony w sieci – 40 min W tym miejscu podpis rodz./opiek.

Tu możesz pobrać kartę pracy do wydrukowania:

KARTA PRACY W-F w formacie doc. 97-2003 

KARTA PRACY W-F w formacie PDF

 

 

Ze sportowym pozdrowieniem 

Łukasz Błaszczyk 

Nauczyciel wychowania fizycznego